Vera, hur har det gått?

Jag skriver en liten uppdatering avsett som information ifall nu någon därute är intresserad. Nu har Vera (följ länken för att läsa mer) varit i drift i ca 1 1/2 år. Eller, om jag ska vara exakt, INTE varit i drift!

Pryttlarna.

Vid höstbesöket till Vita Ängeln i oktober ifjol kopplade vi åter upp hela anläggningen efter konstens alla regler. Tänkte att vi skulle ha koll på hur huset hade det under vintern. Få veta hur det ser ut genom kamerorna, temperaturen (om radiatorerna gick), luftfuktighet, dörrsensor osv, osv.
- Om det gick bra? Icke.
Det fungerade fint i cirka en månad. Så gjorde vi en uppdatering och efter det låg allt nere. Surt och irriterande. Jag var beredd på att låta skräpet åka ut genom fönstret. Det kanske också hade skett om jag inte befann mig 300 mil bort.
Hela vintern gick utan att vi kunde använda Vera som det var tänkt. I våras kunde vi få igång alltihop igen och just nu funkar det.

Slutsats: gör inga fjärruppdateringar om ni vill att grejerna ska funka! Gör uppdateringarna på plats istället så man har kontroll på att det går igång igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426