Vägs ände.


Vi har tillbringat hösten i Vita Ängeln. Gjort utflykter. Levt vardagsliv. Småfixat i huset. 

Nu tycker jag att Ängeln får klara sig i nuvarande skick ett tag. Det mesta är renoverat, det återstår mest bara löpande underhåll såsom fönstermålning (förutom garaget, men det är en annan historia). Inte mycket att skriva hem och berätta om.

Renovering och målning av fönsterluckorna fortsätter såklart. Nu är det bara två par luckor kvar, men de är också de mest komplicerade att få i skick. En hel del snickeriarbete måste till.

Ett lite större arbete vi äntligen tog itu med var altandörrarna. De fick sig en ordentlig genomgång med nytt virke istället för murket, reparation av kittfalser och ny färg. Det blev så bra och behövde verkligen göras.  


Före och efter.

September och oktober månader har varit torra och varma i Languedoc. Vi har gjort utflykter med plåtisen. Äntligen har jag fått se svarta tjurar, vita hästar och rosa flamingos. Var någonstans? Jo i Camargue! Vi hade några härliga dagar där i september. 

En annan utflykt vi gjorde var till Collioure och kustremsan dit. Också det var ett önskeresmål för mig och mycket sevärt.


I Skogsbyn har vintern kommit, det ligger lite snö på marken. Med ett halvt dygn tillgodo hann vi få ner snöpinnarna, på natten blev det sedan 6 minusgrader och marken frös. Det var också precis i sista stund vi hann ut i skogen för att plocka trattkantareller. Det fanns massor! Stora, lätt frostnupna. Jag torkar dem på nätramar som C har byggt. 

Trattisskörden! Vitmossa och lavbeklädda pinnar är fint att dekorera med till advent och jul. 

I och med detta, kära vänner och läsare, avslutar jag härmed denna blogg. Inspirationen tryter. Men jag träffas på Instagram som g_doris_l om någon känner sig hågad!

Kommentarer

  1. Åh, det var ju trist…😢

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på ett sätt kommer jag att sakna bloggen. På ett annat har jag nog skrivit klart här så det känns bara bra att sluta. Kommer att vara lite mer aktiv på Instagram.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426