Vita ängelns nya, vita, kök.

Får jag presentera la Cuisine! Om man tittar på före- och efter bilderna kan man kanske skönja en aldrig så liten förändring. Eller vad tycker ni?
Åh så skönt att det är klart! Jag har en Fläkt. Jag har rena, fräscha väggar. De vackra gamla takbjälkarna är befriade från lager av gammalt trasigt puts. Den nya halvväggen öppnar upp en fin kontakt med matrummet. Metrokaklet med den mörka fogen blev en fullträff, tycker jag. Det blev precis så som jag föreställde mig att det skulle bli.
Bänkskivorna kommer så småningom att bytas ut, dessa är i "äkta plast" och inte så värst skojiga. Jag tänker mig kanske en mix av rostfritt och kaklade bänkar. I samma veva kommer även porslinshon att åka. Den kan jag inte förlika mig med, hård och slamrig, även om den är snygg...

Före:
Den här väggen är numera 1,20 m hög, dörren längs in är igensatt, där står kyl-frys nu.

Den förre ägaren Mr G hade i alla fall ambitioner och börjat renovera lite. 

Efter:






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426