Ögongodis med mera.

I Sundsvall finns, med mina mått mätt, mycket shopping. Inredningsbutiker, en stor galleria, flera loppisar och det jättestora handelsområdet Birsta strax utanför stan.
Igår gjorde vi oss en tur bland annat till den stora inrednings - och kvalitets-designbutiken "Rummet" i centrum och till Boom som ligger ute i Birsta. Där kan jag i verkligheten se och känna på allt nytt som annars bara ska beskådas i olika inredningstidningar. Så mycket fint att bara drömma om!

Eva-stolen av Bruno Mathsson har jag suktat efter i flera år, men inte riktigt hittat någon lämplig plats för den. Kanske i det franska huset?

De här ljusbollarna var roliga, de varma orangeröda färgerna skulle passa fint i Vita Ängelns lite lekfulla vardagsrum......


......liksom denna armatur från Boom, med mässingsfärgad insida. Vill ha!......

  .......liksom denna hylla som lutar mot väggen.

Rummet har en hel del från Marimekko, jag är mycket förtjust i deras textilier, färger och mönster. Vackra Marimekkotyger kan man inte ha för mycket av, tycker jag!

Så vad köpte jag då?:
Den gula lampan ska hänga i en liten hallsnutt i Vita Ängeln.

En tjock härlig Klippan-yllepläd från butiken Rummet och två kuddar med applikationer och broderier från butiken Boom.

Kommentarer

  1. Vilka fina bilder och bra text, jag är imponerad av hur kunnig du är. Roligt med bilder från vårt sköna Öje!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426