Dekorativt i uterummet.

Ibland-eller kanske ganska ofta- snöar jag in på vissa saker. Som till exempel dessa ljuslyktor från Reijmyre glasbruk. Vet egentligen inte så mycket om dem, mer än att den största modellen, 10 cm hög, heter Norrsken. Jag tror de är från 70-talet och från början var de fyllda med stearin och veke. Nu funkar de fint med ett värmeljus och lyser vackert i uterummet när det skymmer.



Väggamplarna har jag samlat på mig genom arv och loppisar. De var inte svarta allihop så jag har målat dem. De är så roliga för de finns i hur många modeller som helst! Jag tror inte att jag sett två likadana någon gång.


Ännu fler väggamplar. Dessa är lite större och rymmer en blomkruka. Symaskinsbordet har fått en ny skiva med svarta och vita små kakelplattor.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.