Doris deppar.

Linoljefärg i all ära, men den har ju orimligt lång torktid! Det krävdes 14 långa dagar innan dessa fönsterluckor var klara för uppsättning igen:


Jag känner mig otålig, det är så trist att titta på färg som torkar. Det är tre par luckor kvar att renovera och måla, och ytterdörren. Det kommer att ta ÅR att slutföra!

En annan sak att deppa över är vår plåtis, den enda transportmöjligheten vi har här nere. Den är på tok för stor och klumpig att köra omkring med i små trånga byar och på smala franska vägar. Hitta parkering ska vi bara inte tala om. Det känns begränsande att inte kunna åka riktigt dit man vill. 
Annars är jag glad för den, det var trevligt att göra resan ner och slippa hotellboende och rastplatsmat. Jag är lite skeptisk till hotell, det erkännes. Funderar alltid över hur städningen sköts, vem som legat i sängen före mig och huruvida det finns vägglöss...
Kanske en liten fransk bil som står redo i Vita Ängelns garage inte skulle vara så dumt?

Det här med hantverkare är också en sak att vara dyster över ibland. Jag har fått höra en del horribla hantverkarhistorier på sistone. Lurendrejeriet med vår terrass sitter också som en tagg i sinnet och har inte fått någon lösning. 
Det flyttar ju hit en hel del nya svenskar, engelsmän och andra som renoverar gamla franska byhus av hjärtans lust. Hantverkare är eftertraktade och ett ständigt samtalsämne. Det är klart det dryftas och utbyts erfarenheter. Jag tycker man ska lämna ärliga recensioner, på så vis rensas de oseriösa bort så småningom. 

Kommentarer

  1. Jag håller med, detta tycker jag mig känna igen! :-(

    SvaraRadera
  2. Eller hur...men man FÅR deppa ibland...

    SvaraRadera
  3. Att lämna recensioner på hantverkare innebär ett ansvar gentemot framtida kunder - är jag inte helt nöjd, avstår jag från att offentliggöra det men har jag blivit lurad, då varnar jag! Vi hade en terrassfadäs för några år sedan men det ordnade sig med hjälp av en pensionerad murare i byn! Knepigt med nyanlända hantverkare, är min erfarenhet. Det tar tid att lära sig de helt andra förutsättningar som ofta. råder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att offentligt hänga ut någon är inte min stil. Men att jag blev lurad säger en del om den sk hantverkaren. Om/när jag får frågor berättar jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.