Loungekänsla.

Vårt mycket uppskattade uterum fyller 11 år. Hög tid för lite nytänk och förändring, tycker jag. Möblering med loungekänsla är ju på modet nu. Den sista tiden har jag sett trevliga balkonginredningar både live och i inredningsmagasin, och hört prat om möblemang med mjuka soffor i uterum. Klart man blir inspirerad!



Det stora vita matbordet som sett många trevliga måltider, fester och fikapauser ska få en ny bostad i ett annat uterum. Istället har jag skaffat ett runt, svart bord via Blocket. Iläggsskiva finns, så det ska inte bli platsbrist om man är många.

T
Två soffor att ligga raklång i har tillkommit. Jag har sytt några kuddar av stuvbitar som fanns här hemma. Jag älskar att återvinna och blir glad när jag sparat något som kommer till användning.




Det nya soffbordet är designat och målat/ ytbehandlat av mig och snickrat av C. Grunden är en rejäl planka, lortig och färgfläckig, som fanns ute i förrådet och en nyköpt 70 x 70 mm träregel.




Jag tycker det blev fint och mysigt. Här kan vi ha hemester denna virussommar. Och försöka att inte sakna Vita Ängeln alltför mycket. Fast det gör vi ändå, hur kan man låta bli? De varma magiska kvällarna och nätterna på terrassen....suck.  


Kommentarer

  1. Det blev verkligen fint, och så jättesnyggt bord!! hälsar E i C :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för vänliga ord! Lite nytt, lite begagnat och lite eget hittepå!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426