Konst och hantverk.

Scand'Oc club - skandinaver i Languedoc - anordnar varje år en konstrunda med Öppet Hus. Det är så roligt att åka omkring till olika byar och hem (bara det är en av höjdpunkterna för min del!) och få se konst och hantverk av olika slag som de många kreativa personerna bosatta i vår del av Frankrike ställer ut.
I år tittade vi på keramik och vävnader och jag kunde inte låta bli att shoppa lite också.


Marina Bergqvist i St-Geniès-de-Fontedit gör vacker och intressant keramik, både till lyst och till nytta. Jag köpte ett av de små rektangulära faten på den övre bilden.


Karin Rosén i Puissalicon väver. Trasmattor, vackra schalar, men även de här sakerna i pappersgarn som jag tycker känns lite nytt och kreativt. Väggbonader eller väggsmycken är ju väldigt inne nu, så jag kunde inte låta bli den gula överst till höger. Den fick följa med hem.

Kommentarer

  1. Jag har missat alla konstrundor, måste verkligen försöka stanna nästa år! Fin keramik av Marina och likaså det vävda av Karin - bra köp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det är kul att åka runt, och även handla lite! Roliga, personliga och intressanta alster brukar det vara.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.