Tokiga lampor med mera.

Då var några franska loppisrundor avklarade igen. Man slipper inte undan när man har sällskap av svärdotter P. Den här gången var det inte tal om att vela och tveka inför inköpen. Nejdå. Nu var det metoden "rycka åt sig och gå till kassan" som gällde. Vissa dagar är jag på det humöret.

Ett litet vinställ, perfekt avpassat kakelavsatsen i köket. Det har nog en gång varit skinande blankt. Inte nu längre, men det gör ingenting.

Den här lampan är väl helgalen, eller hur? Jag köpte den direkt, utan tvekan. Skärmen fattas och så  har det nog varit en liten rund bordsskiva av glas. Det vill jag inte ha, utan jag ska fundera ut något annat istället. Det kommer att bli toppen-toppen!

Interiör från vårt franska Séjour. Golvlampan från 1950-talet tog vi i bilen från Sverige. Den är en gåva från svärfar B, och i toppskick. Jag har köpt nya skärmar, det är allt.
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426