Höstfix i Vita Ängeln.

Vi tillbringar en höstvecka i Autignac, pysslar i huset, gör lite utflykter och äter och dricker gott. Tvättstugan/ förrådet har fått sig en omgång färg, och är nu fräsch och fin.

Bruna dörrar blir gråa. I sakta mak, ska jag säga. Det finns 11 innerdörrar inklusive terassdörrarna. Två av dem är målade nu. Det tar sin tid. Jag är angelägen att behålla porslinshandtagen också, även om de är lite skeva och hänger på "trekvart". Men det kan nog C fixa och laga till, det är jag övertygad om.

 

 

Jag har tillverkat en hylla till gästrummet. Tanken är att den ska vara både till lyst och till praktisk användning. Snirkliga konsoller och ankarkrokar har jag köpt i Sverige. Hyllplanet är köpt här på plats, men jag har betsat det då det var trärent.

 
I badrummet har det tilkomit en bänk. Nu fattas det bara ett mindre skåp till handdukar och dylikt-samt ett skåp eller spegel ovanför tvättstället. Sedan får det vara inrett och klart.



 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426