På resande fot.

Om jag någon gång mot förmodan skulle starta en Facebookgrupp har jag uppslag på namn och ämnen klart: Vi Som Hatar Autobahn. Vi Som Hatar Att Befinna Oss I Trafiken. Vi Som Inte Orkar Sitta Still i 6 dagar. Detta var min sista resa efter vägarna till och från Frankrike inom överskådlig tid! Jag tycker verkligen det är så jobbigt. Det är inte plåtisens fel, den fungerar precis som den ska och jag är van vid att campa sedan husvagnslivet. 

Som tur var gjorde vi några dagars uppehåll i Alsace på nedresan. Perfekt för mina till bristningsgränsen spända nerver att få vila ögonen på vackra vinfält, korsvirke och kullersten. Det var första gången för mig i regionen. Vi fick väl mest en överblick om hur det var där. Vi besökte några av de välkända byarna och fick också mer kunskap om de Alsaciska vinerna. Jag skulle gärna återvända och utforska mer - om det inte innebar en evighetslång bilresa först.

Vi följde Route de Vin en bit.

Man kan nog inte vara i Alsace utan att äta Tarte flambée och dricka ett glas Riesling. 
Fla
På kanalen i Colmar.

Eguisheim.

Bilden överst tog jag i Jardin des Papillons i byn Hunawihr.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426