Nytt och gammalt.

Det har blivit ett par brocantebesök och ett par vide grenierbesök även under denna vistelse i La France. På loppisen fastnade jag för ett litet skåp, som jag efter några dagars funderande och vånda åkte tillbaka och köpte. Kunde bara inte släppa tanken på det, det var så annorlunda och nätt i storleken. Grundlig rengöring och trämaskbehandling blev det. Det är nackdelen med att köpa gamla möbler.
 


Två trevliga vide greniers, i byarna Lignan-sur-Orb och Bassan, har också avverkats. Där fick ett par små tavlor följa med hem, bara för att de är så dekorativa. Den högra är en liten etsning med finfin ram. Alltid finns det någon plats för dem i Vita Ängeln.


I utkanten av Beziers finns den fina inredningsbutiken Patines et Porcelaine, som är väl värd ett besök. Jag slog till på en spegel till den nyrenoverade hallen, väldigt impulsivt, men utan efterförljande ånger!


Taklampan som jag tillverkade till vardagsrummet är klar och upphängd. Jag är nöjd, den är så kul och annorlunda. 

Kommentarer

  1. Vilka fynd! Och den fina spegeln passar ju in perfekt i sitt nya hem!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Vi får väl se hur bra skåpet passar in när jag gjort iordning det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.