Vackra underlägg.

Som Ni väl redan räknat ut, kära läsare, så har jag lätt för att "snöa in" på vissa saker. Jag vill gärna visa en av mina lite originellare samlingar, nämligen grytunderlägg i bast. På 60-70- talen fanns en uppsjö av sådana i varje kökslåda. Nu är de inte helt lätta att få tag på. De måste vara i fint skick med intakta färger och inte brända som många blivit av flitig användning. Tyvärr tål de inte att förvaras i dagsljus, då bleks de på ett kick.
Jag tycker de är vackra och dekorativa, men fullständigt oanvändbara och opraktiska!




Kommentarer

  1. På 60- och 70-talet tyckte man att de var både praktiska och användbara! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kanske fyllde en viss funktion i alla fall....

      Radera
  2. Min mor hade dessa underlägg som jag sedan övertog. Vet du vart man köpte dessa ursprungligen? //S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de roliga? Tyvärr vet jag inte var de kunde köpas, men gissar att det inte var i någon speciellt exklusiv butik. Domus, kanske, eller liknande? // D.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426