En favoritbok.

Jag har haft en favoritbok om inredning och tyger sedan många år (20?). Den har givit mig så mycket inspiration och jag återvänder fortfarande till den då och då. Nu på senare år inser jag att alla bilderna med sina möbler,  tyger och fönster har en fransk ton och känsla. Jag har kanske haft en dröm om det franska längre än jag själv anar!

 Inreda med tyger. Praktiska tips och idéer av Katrin Cargill. 



Här är inspirationen till Vita Ängelns vardagsrumsgardin. Jag fick inte till det lika luftigt och romantiskt som på bilden, men har inte heller någon underbart vacker fransk fönsterdörr.




Gästrumsgardinen. I boken är det insydda passpoalsnoddar som bildar ränderna, men jag använde några band som jag hade liggande.




















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426