Naturbilder.

Här ska Ni ska få se några bilder från vår by och från våra utflykter runt om i Herault denna semester.

 Monstruös kaktus i vår by. Jag har personligen stuckit mig på den, kunde inte låta bli att peta!

 Blåregn, ja vad säger man....

 Från lilla bergsbyn Vieussan.

Det här, gott folk, är den vackraste utsikten från vårt hus. Klara dagar kan man se de snötäckta Pyrenéerna. Nämligen från badrumsfönstret som jag har täckt med en gardin för insynens skull. Men det är i alla fall dokumenterat på bild.


Pezenas: pittoresk, vacker och ganska "turistisk" liten stad med trevlig urgammal stadskärna full med konst och hantverkare. Stolt över att dramatikern och teatermannen Molière verkade här på 1600-talet. Vi åker gärna hit och strövar i de gamla gränderna.

Reals.

 Vita Ängeln - L'ange Blanc.

Kommentarer

  1. Fina bilder. Visst är det vackert med den grönska som finns där just nu!!
    Och vackert blåregn (heter den så? Jag litar på dig.). Jag kommer att lägga ut ett inlägg senare med ett vackert sådant "Blåregn" från byn Cité de Minerve. Så fort jag hinner ......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåregnsbilder kan man inte få för många av...synd bara att inte också doften kommer med!

      Radera
  2. Tänk vad mycket det finns och se i varenda liten by i vårt område! Man får alltid ha kameran beredd och när man kommer hem så är det svårt att gallra för alla motiv är så typiska.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.