Spegel, spegel på väggen där....

Spegelvägg, nja....varför väcker det begreppet en lätt känsla av något mossigt, kitchigt och totalt UTE?! Vem minns inte Ikeas speglar "Alg" som på 1980-talet fanns i alla hem? Jodå, jag hade också en vägg av sådana, i paradvåningen. Där passade dom fantastiskt bra......INTE.


Idag syns ofta spegelväggar på ett helt annat sätt vilket inspirerar mig väldigt. Som vanligt går jag igång på mixen, återbruket och det lite oväntade.




Vita ängeln har också fått en spegelvägg. Jag har börjat samla på mig olika modeller och kommer att sätta upp ännu fler. Tennspegeln med metallblommorna har fått sin plats här. I fönsternischen i matrummet får de göra nytta både som dekoration och förstärkning av ljuset från fönstret.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.