Solrosor mitt i vintern.

För några år sedan förälskade jag mig i Sunflower från Kosta glasbruk. De är designade av Göran Wärff på 1970-talet. Ingenting exklusivt eller särskilt dyrt alls, men kul allt samla. Serien består av skålar och ljusstakar av olika storlek, med och utan fot.
Jag gillar dem, de är både svulstiga och skira på samma gång, och bryter ljuset fint. Här är samlingen. Den är inte helt komplett, det finns någon del kvar att leta efter - som tur är.





Min favorit-adventsljusstaken!

Kommentarer

  1. Jättefint! Glad att jag hittade din blogg! Har ett stort hjärta i södra Frenkrike och drömmer om att jag och mannen ska kunna skaffa något litet eget nu när våra barn är vuxna. Hälsningar från Boel

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.