Jubileum.

Blogginlägg nummer 100. Det tänkte jag fira genom att skriva om just ingenting!

Åren går (eller snarare rusar) förbi. Min blogg är en möjlighet att kunna reflektera kring sånt som intresserar mig, det vill säga design och inredning.  Ett sätt att dokumentera och påminna mig om vad som hänt och också om hur jag tänkte just då. Kanske nyttigt för mig som är otålig, tröttnar fort och många gånger funderar på hur i hela friden jag kunde tycka om det eller det.
Ganska egotrippat med andra ord, så jag är glad och stolt över min tappra lilla stadiga grupp av läsare.
Just nu rör sig mina tankar kring lampskärmar, lampbordskivor, köksgardiner, hamamhanddukar, terassklinker och amplar i makramé....så fortsättning följer. Vilken cliffhanger!

Här är några bilder från mitt fotoalbum. Sommarens trevligheter i Frankrike, och lite annat:

Årets lilla skörd.

Under platanerna på Place Jules Ferry. Byfest i Autignac med middag och show. 

Vad är detta för växt? Någon som vet? Vi följde utvecklingen till knallröda bär under morgnarnas hundpromenader runt byn.

 Pixi badar i floden Orb.

 Final i fotbolls-VM. Festligt på Cafe de Commerce på torget Place du 14 Juillet i Autignac.

Och slutligen Moseldalen! Vi körde en bit här på hemvägen. Så vackert: hisnande branta vinfält, pittoreska byar och den spegelblanka floden.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.