Att tänka om.

Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Inredning är för mig absolut inte något statiskt och för-evigt.
Vi har det mysigt och bra här i Autignac just nu. När vi anlände hit för några dagar sedan var det mindre av den mysiga varan. Det hela kan sammanfattas i ett enda ord: byggdamm! En bofast god vän har gjort ett fantastiskt jobb här i Vita Ängeln. Han har putsat och lagat väggar och tak i matrumsdelen, vardagsrummet och hallen. Dessutom har han målar allt. Det blev så fint, vitt och fräscht! Nu har vi ägnat ett par dagar åt att städa och sätta upp lampor, gardiner, speglar: allt det som vi plockade ner för ett halvår sedan inför renoveringsjobbet.
Det är i detta skede som jag har tänkt om. Spegelväggen som jag skapade har jag helt skippat nu. Väggen vid fönstret är så vit och ljus nu, så jag tycker inte det tillför något med speglarna. Jag ska tänka ut något annat med dem istället.
Den fina hallampan hänger numera lite för lågt, den ska kanske få en annan plats. Jag funderar.
Vardagsrumsgardinen kommer inte att hänga i dubbla våder. det blev inte alls så luftigt som i min favoritgardinbok, utan det kändes mera klumpigt här i Vita Ängelns fönster. Små, angenäma bekymmer, det gillar jag!





 Den svarta solspegeln är jag barnsligt förtjust i, den har redan fått en ny plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426