Påverkad av reklam.

Håll med om att det här med direkt riktad reklam är lite kusligt på något sätt. Jag kan känna mig en smula övervakad ibland, till exempel när jag läser Aftonbladets nätupplaga. Då dyker det upp reklam som är specifikt riktad till mig, taget från sidor och nätbutiker som jag varit inne på. Spoooky!

Nåväl, att annonserna ändå gör sin verkan är jag dock ett levande exempel på. Jag har länge suktat efter nya kaffemuggar men tvekat lite att köpa dem. Blev lite snål, kanske. Vad händer: jo, det dyker upp en annons med dessa muggar med generöst rabatterat pris. De blev hemklickade i ett nafs!

Så ut med de gamla Melitta-kopparna från 1970-talet och in med nya fina äpplemuggar. Och som en bonus upptäcker jag att de faktiskt går utmärkt ihop med min Bersåservis!




Kommentarer

  1. Toppenfina kaffemuggar.. Men du kastar väl inte de gamla Melitta muggarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Melitta ställs bara undan en tid!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426