Det gamla bordet.

Jag köpte ett gammalt bord på Blocket för ett par år sedan. Sent 1800-tal, tror jag, vackert och välgjort. Det köptes för att målas om, den saken var jag ändå säker på. Tyckte det kunde göras utan ont samvete då bordet inte är helt komplett och skivan troligen inte är original.

Sedan har tiden gått. Jag har velat och haft svårt att bestämma mig för vilken färg -vit eller svart - jag skulle ha. Dessutom har projektet känts lite jobbigt och stort att ge sig in på. Bordet med sin bruna färg har ju funkat ändå.
Men nu har undret skett. Matbordet har blivit mattsvart. Skivan lämnades in på proffslackning och underredet spraymålade jag. Nöjd. Mycket nöjd.

 Nyss köpt, lossat från släpvagnen och inburet.

 Sex lager sprayfärg efter grundlig rengöring.


Ta-daa!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.