Retrotextilier del 3 - kuddar och annat.

Kuddomani, det är ordet. Undrar hur många kuddar jag har sytt. Fler än 50, det är säkert. Jag syr alltid in en dragkedja så det ska vara lätt att byta och tvätta kuddfodralen. Och tänk att det blir lika fult varje gång. Jag KAN inte lära mig att sy i en snygg dragkedja!

Det här är ett 50-talstyg. Sypuffen använder jag som papperskorg i arbetsrummet. Den hade ett rosigt tyg från 40-talet på sig förut, för trasigt att behålla.

                               Kaveldun.
 
Vad nu då? Inga blommor och blader? Men ett roligt stadsmotiv.


Måste visa mitt senaste fynd. Ett spontant loppisbesök nyligen resulterade i en härlig lampskärm. Röd, orange och 70-tal så det stänker om det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426