Retrotextilier del 2 - en fröjd för ögat.

Det finns mönster, och så finns det MÖNSTER! Och färger. Jag brukar mest använda den varma färgskalan, är egentligen ingen "blå människa". Blått, vitt och marin stil är inget för mig, även om jag kan tycka det ser fräscht och rent när jag ser en sådan inredning.

Häftig, va?! En av mina favoriter. Kornischen är inte så dum, den heller. Det är en superpraktisk upphängningsanordning för gardiner....
...man bara nyper fast små träkulor. De löper i spår i kornischen. Det finns två spår så det är möjligt att ha dubbla gardiner om man vill.

 Klatschiga apelsiner. Den här gardinen hängde i köket i mitt barndomshem.

 Finlayson till vänster, Marimekko till höger.

Ett av mina loppisfynd. 10 meter av en kraftig bomullskvalitet för några tior. Jag har sytt kuddar och dynor till utemöblerna av tyget. Det blir så vackert utomhus i grönskan, som solkatter och skuggningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.