Fula hörnor.

Det finns en del ställen i hemmet som inte går att få till hur mycket jag än försöker. De fortsätter att vara fula, trista och stökiga.
Datorhörnan, till exempel. Den måste ju få finnas till, men jag vet bara inte hur! Den består av ett ombyggt teakbord och ett hörnskåp som inte alls är gammalt eller särskilt snyggt. Här är det alltid belamrat med diverse papper, sladdar och statiskt damm...

Sedan har vi badrummet. Vad sägs om den här jättepjäsen till varmvattenberedare? Vad sägs om placeringen? Det känns som om den kommer att ramla över en inom en snar framtid. Men: det finns ingen annan (ekonomiskt vettig) plats för den i huset. Så är det bara. Så där hänger den, bamsen...

Vårt fina platsbyggda skåp i köket, då. Det finns en liten bänk där man skulle kunna ställa saker som en skål, ljuslykta och göra lite fint. Icke. Här är platsen där man lägger ifrån sig allt sådant som behöver lämna handen just i det ögonblicket. Resultatet? Stök.

Det kanske ändå är ett gott tecken att jag åtminstone vet om att det finns fula hörnor. Så de håller mig på tå. Så jag inte resignerar utan fortsätter att grunna på lösningar. Fortsätter vara intresserad av inredning, design och smarta idéer. Förresten måste det inte alltid vara så perfekt, eller hur?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426