Rum för gäster.

Det franska gästrummet börjar ta form. Grunden är lagd, men det saknas fortfarande lite piffning. Sänglampor, kanske en liten byrå och någonting på väggarna måste till. Annars vill jag behålla den lugna, svala och stillsamma känslan som rummet i sig redan inbjuder till. Det var någonting jag kände redan innan möblerna kom in.


 Jag har "slaktat" ett par gamla twistsömsbroderier och monterat dem på bolstervar. Så mycket kvinnokraft som har gått åt till allt detta hantverk. Jag vill gärna ta vara på en del, men ändå på ett modernt sätt.

Det här gamla skåpet fanns till min stora glädje kvar i huset. Fungerar fint som linneförråd. Men det måste renoveras lite, en del lister saknas på gaveln. Och kanske målas svart.


Här är också ett exempel på återbruk. Jag köpte en fin linnegardin, klippte "sönder" den och fällde in några gamla band som jag hade liggande. Så kom dom till användning! Det översta bandet har jag sytt själv för jättelänge sedan. Det var en speciell teknik där trådarna drogs ihop så hål bildades. Minns tyvärr inte namnet på sömsättet och skulle inte kunna göra om det heller...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426