Nu ska ni få...

....en liten skrytrundvandring med foton från vår lilla Ångermanländska by.
Jag tycker det är så roligt att fotografera. Som ung gick jag några kurser i foto och framkallning. Jag hade en Olympus OM-1N som var helt manuell. En riktig utmaning att fixa och trixa med bländaröppningar, tider och olika objektiv. Olympusen var en av de minsta systemkamerorna som fanns att köpa i slutet av 1970-talet och den var ganska lätt att bära med sig. Idag är det mobilen och i-paden som gäller. Egentligen ganska tråkigt, för jag saknar möjligheten att själv komponera en bild. Nej, nu måste jag se till att investera i en bra kamera!
Bilderna nedan är tagna med antingen iphone eller en enkel liten digitalkamera.












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Husqvarna N:o 426

Vägs ände.