Eklektiskt.

Professionella inredare brukar rekommendera att man gör ett "moodboard" för att sammanställa vad man tycker om och vad som inspirerar. Jag har gjort något åt det hållet, har klippt ut bilder på ungefär hur jag tänker mig att inredningsstilen i Vita Ängelnhuset ska vara.


Inget enhetligt precis, mer åt det eklektiska hållet....gillar färger, mönster, textilier och saker från olika tidsepoker i en salig röra. Helst vill jag undvika massproducerade möbler och inredningsprylar som alla andra har. Det är roligare med loppisfynd som kan förändras, fixas och rustas upp till ett alldeles eget, personligt objekt.


Stolen fanns i huset när vi köpte det. Jag har spraymålat den svart. Dynorna är sydda av gamla twistsömsbroderier, klippta och ihopsatta till ett lapptäcke. Häftigt va'? Tack annasrodastoloannat.blogspot.se för inspirationen!


 

Sängborden är inhandlade på en Brocante. Vackra gula marmorskivor. 




Kolla efter Trämaskhål och behandla gamla möbler!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jie-Keramik.

Vägs ände.

Husqvarna N:o 426